O DIGITAL IMAGINATION CHALLENGE:

  • Na czym polega Digital Imagination Challenge?

    Digital Imagination Challenge to jedyny w swoim rodzaju projekt. To nie tylko program na najlepszy pomysł, ale inicjatywa, która skłoni ludzi do uruchomienia swojej wyobraźni, wydobycia niezwykłej mocy cyfryzacji i znalezienia rozwiązania dla uznanych za najważniejsze wyzwań społecznych.

  • Kto może wziąć udział w Digital Imagination Challenge?

    Kandydaci muszą mieć ukończone 18 lat. W przypadku osób niepełnoletnich należy przedstawić zgodę rodzica lub opiekuna prawnego.

    Kandydaci muszą być obywatelami Polski.

    Szukamy osób o jasnej wizji, przekonującym pomyśle oraz planie rozwoju. Osoby biorące udział w programie będą musiały udowodnić, w jaki sposób ich projekt biznesowy przekłada się na wkład w życie społeczne oraz wyjaśnić, jak dodatkowe finansowanie pomogłoby im rozwinąć biznes oparty na tym rozwiązaniu.

  • Kiedy odbywa się program?

    30 maja: Debata rozpoczynająca program

    30 maja – 12 czerwca: Internetowe głosowanie na 3 najważniejsze dla Polaków wyzwania społeczne

    13 czerwca – 31 października: Czas na zgłaszanie swoich projektów, które mogą rozwiązać jedno z trzech wybranych wyzwań społecznych trzy wybrane wyzwania społeczne

    Do 10 listopad ogłoszona zostanie lista 6 finalistów

    13-24 listopad: Polacy zagłosują na wybrane przez siebie rozwiązanie. Kandydat, który otrzyma najwięcej głosów zyska gwarancję otrzymania jednej z trzech nagród jako zawodnik z „dziką kartą”

    24 listopada: 6 finalistów weźmie udział w 1-dniowym warsztacie organizowanym przez UPC Polska, podczas którego dostaną wsparcie w tym, jak najlepiej zaprezentować swój pomysł

    30 listopad: Gala finałowa w Warszawie (dokładna data zostanie podana przez organizatorów w późniejszym terminie)

  • Kto wybierze wyzwania społeczne do głosowania?

    Lista wyzwań społecznych zostanie opracowana przez panel ekspertów. Następnie odbędzie się otwarte głosowanie nad wyzwaniami, które według opinii publicznej odgrywają najważniejszą rolę w ich życiu oraz w społeczeństwie; na podstawie tych głosów ogłoszone zostaną trzy wyzwania, dla których przedsiębiorcy będą mogli proponować swoje rozwiązania.

  • Czy istnieje maksymalna liczba członków zespołu zgłaszanego do konkursu?

    Nie, Twój zespół może liczyć dowolną liczbę osób. Natomiast w trakcie finału, dane rozwiązanie może być prezentowane przez maksymalnie trzech członków zespołu.

  • Mam świetny pomysł, ale nie posiadam prototypu. Czy mimo to mogę wystartować w programie?

    Niestety nie. Jeśli Twoje rozwiązanie jest na razie tylko koncepcją, to nie jest konkurs dla Ciebie. Naszym celem jest zapewnienie wsparcia i wiedzy fachowej, które pomogą pomysłodawcom lepiej rozwinąć ich biznes, dlatego ich rozwiązania muszą obejmować gotowe prototypy oraz/lub posiadać patent bądź być gotowe do uzyskania patentu.

  • Czy mogę złożyć zgłoszenie w moim języku ojczystym?

    Wszystkie zgłoszenia należy składać w języku polskim.

  • Czy mogę zgłosić więcej niż jeden projekt?

    Tak, o ile każdy z nich spełnia kryteria programu. Należy zauważyć, że do kolejnego etapu zakwalifikowany będzie tylko jeden projekt tego samego zgłaszającego.

UDZIAŁ W PROGRAMIE

  • Czy udział w programie jest płatny?

    Nie

  • Jakie wsparcie mogę uzyskać jako uczestnik programu?

    Jeśli Twoje rozwiązanie zostanie zakwalifikowane do rundy finałowej, otrzymasz informację zwrotną oraz mentoring ekspertów z różnych dziedzin biznesu niezbędny do dalszego rozwoju Twojego rozwiązania / koncepcji biznesowej. Jeśli trafisz do pierwszej trójki, zdobędziesz następujące nagrody:

    Zwycięzca: PLN 40 000
    sesje mentoringowe z ekspertami oraz promocja rozwiązania przez partnerów medialnych programu

    II miejsce: PLN 20 000
    sesje mentoringowe z ekspertami oraz promocja rozwiązania przez partnerów medialnych programu

    III miejsce: PLN 10 000
    sesje mentoringowe z ekspertami oraz promocja rozwiązania przez partnerów medialnych programu

    Podane powyżej nagrody przedstawione są w kwotach netto po opłaceniu przez Organizatora należnego podatku w odpowiednim urzędzie skarbowym zgodnie z obowiązującymi przepisami podatkowymi.

    Zabrania się cedowania praw do nagrody na osoby trzecie.

    Nagrody mogą być przeznaczone wyłącznie na rozwój Rozwiązania w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

    Aby zrealizować prawo do nagrody, Uczestnik musi podpisać umowę z Organizatorem, zawierającą zobowiązanie Uczestnika do przeznaczenia nagrody na rozwój Rozwiązania oraz jej zwrotu w przypadku wydania danej kwoty na cele inne niż rozwój Rozwiązania , a także sposób rozliczenia wydanej kwoty.

    Aby otrzymać nagrodę, należy podpisać protokół otrzymania nagrody.

    Jeśli Zwycięzca nie odbierze Nagrody lub nie spełni wszystkich wymogów potrzebnych do jej odbioru, nagroda pozostanie do wyłącznej dyspozycji Organizatora.

  • Czy istnieje regulamin, z którym należy się zapoznać?

    Tak, wszystkie warunki regulaminu zostały zapisane tutaj. Prosimy o dokładne zapoznanie się z nimi. Aby złożyć wniosek, należy zaakceptować warunki regulaminu

  • W jaki sposób mogę wziąć udział w programie?

    Wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy online i zaakceptować warunki Regulaminu. Organizatorzy sprawdzą, czy Twoje zgłoszenie spełnia kryteria, a jeśli tak, Twoje rozwiązanie zostanie opublikowane online i oficjalnie włączone do programu Digital Imagination Challenge. Otrzymasz automatyczną odpowiedź email od organizatorów z informacją, czy Twoje rozwiązanie zostało zakwalifikowane do programu. Następnie, panel ekspertów oceni wszystkie zgłoszenia i wybierze sześć, które zostaną zakwalifikowane do kolejnego etapu oraz zaproszone przez UPC Polska na warsztat Digital Imagination.

  • Czy możliwy jest udział osób indywidualnych, czy też konieczne jest zgłoszenie całego zespołu?

    Każdy może wziąć udział w programie. Może to być osoba prywatna, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą, zespół przedsiębiorców bądź start-up.

  • Czy istnieje maksymalna liczba członków zespołu zgłaszanego do programu?

    Nie, Twój zespół może liczyć dowolną liczbę osób. Natomiast w trakcie finału, dane rozwiązanie może być prezentowane przez maksymalnie trzech członków zespołu.

  • Mam świetny pomysł, ale nie posiadam prototypu. Czy mimo to mogę wystartować w programie?

    Niestety nie. Jeśli Twoje rozwiązanie jest na razie tylko koncepcją, to nie jest konkurs dla Ciebie. Naszym celem jest zapewnienie wsparcia i wiedzy, które pomogą pomysłodawcom lepiej rozwinąć ich biznes, dlatego ich rozwiązania muszą obejmować gotowe prototypy oraz/lub posiadać patent bądź być gotowe do uzyskania patentu.

  • Czy mogę złożyć zgłoszenie w moim języku ojczystym?

    Wszystkie zgłoszenia należy składać w języku polskim.

  • Czy mogę zgłosić więcej niż jeden projekt?

    Tak, o ile każdy z nich spełnia kryteria programu. Należy zauważyć, że do kolejnego etapu zakwalifikowany będzie tylko jeden projekt tego samego zgłaszającego.

  • Czy muszę załączyć plik wideo, aby dostać się do programu?

    Tak, plik wideo to obowiązkowym element zgłoszenia. Wierzymy, że pozwoli on odbiorcom lepiej zrozumieć, kim jesteś (oraz ewentualnie to, kim jest Twój zespół), jakie są Twoje cele biznesowe oraz jakie rozwiązanie chcesz zaprezentować. To świetny sposób na zainspirowanie odbiorcy, zaintrygowanie go Twoimi rozwiązaniami, a także przyciągnięcie uwagi potencjalnych partnerów oraz podmiotów mogących zapewnić wsparcie Twojego biznesu.

  • Czy mogę nagrać film za pomocą smartfona, czy też muszę mieć do tego bardziej zaawansowany sprzęt?

    Zdajemy sobie sprawę, że wymóg przesłania takiego filmu dla wielu z Was stanowić będzie utrudnienie. Ale głowa do góry! Przesłany film wideo nie wymaga żadnego skomplikowanego sprzętu – liczy się Twoje rozwiązanie, a nie film wideo. Postaraj się jednak uwzględnić nasze porady, jak nakręcić dobry film, w tym kręcenie go w pozycji poziomej, a nie pionowej, co jest jednym z najczęściej popełnianych błędów; pamiętaj, że liczy się jakość, a nie ilość, dlatego spróbuj nakręcić krótki i prosty klip, który będzie jednak dowodem na Twój entuzjazm względem Twojego projektu i pokaże nam, dlaczego to właśnie Twój projekt jest najlepszy.

  • Czy mogę zmieniać i aktualizować zgłoszenie po jego złożeniu?

    Nie. Po przesłaniu zgłoszenia nie ma możliwości wprowadzania zmian w żadnej części zgłoszenia. Zadbaj o to, aby dostarczyć nam wszystkie informacje oraz treści zanim prześlesz zgłoszenie.

POUFNOŚĆ ORAZ UPRAWNIENIA

  • Kto będzie miał dostęp do mojego zgłoszenia? Czy całość mojego zgłoszenia będzie powszechnie dostępna?

    Zgłoszenie zawiera pewne elementy, które zostaną opublikowanie, ale szczegóły techniczne zamieszczone w zgłoszeniu będą dostępne wyłącznie dla organizatorów oraz naszych jurorów. Zapoznaj się z naszym Regulaminem, aby dowiedzieć się, w jaki sposób chronimy przesłane przez Ciebie informacje. Pragniemy podkreślić, że żadne informacje dostarczone nam w formularzu zgłoszeniowym nie mogą być poufne. Zwracamy uwagę, że Twoje dane osobiste będą wykorzystywane przez organizatorów do kontaktu z Tobą i nie będą publikowane online.

  • Brakuje mi czasu i mogę nie zdążyć złożyć zgłoszenia w terminie. Co mogę zrobić?

    Skup się na kluczowych informacjach oraz spełnieniu podstawowych wymogów: stworzeniu klipu prezentującego rozwiązanie, podsumowania projektu oraz opracowaniu szczegółów technicznych, starając się możliwie zwięźle je opisać.

  • Co jeśli strona zawiesi się i nie będzie możliwości zgłoszenia swojego rozwiązania?

    Mamy nadzieję, że to nigdy się nie zdarzy. Gdyby jednak pojawiły się jakiekolwiek problemy, prosimy o kontakt na adres digitalimagination@upc.pl, abyśmy mogli razem z Tobą wypracować satysfakcjonujące rozwiązanie.

  • Moje rozwiązanie było na stronie, ale zniknęło. Jak to się stało?

    Może to być spowodowane kwestiami technicznymi lub wątpliwościami, które narodziły się względem Twojego zgłoszenia. Prosimy o jak najszybszy kontakt na adres digitalimagination@upc.pl, a na pewno się tym zajmiemy.

  • Dlaczego moje zgłoszenie rozwiązania zostało odrzucone?

    Jeśli nie jesteś pewien, dlaczego Twoje zgłoszenie zostało odrzucone, sprawdź kryteria zgłoszenia do programu. Jeśli masz konkretne pytanie dotyczące tego, czy Twoje rozwiązanie kwalifikuje się do programu, skontaktuj się z nami, pisząc na adres digitalimagination@upc.pl.

ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW

  • Brakuje mi czasu i mogę nie zdążyć złożyć zgłoszenia w terminie. Co mogę zrobić?

    Skup się na kluczowych informacjach oraz spełnieniu podstawowych wymogów: stworzeniu klipu prezentującego rozwiązanie, podsumowania projektu oraz opracowaniu szczegółów technicznych, starając się możliwie zwięźle je opisać.

  • Co jeśli strona zawiesi się i nie będzie możliwości zgłoszenia swojego rozwiązania?

    Mamy nadzieję, że to nigdy się nie zdarzy. Gdyby jednak pojawiły się jakiekolwiek problemy, prosimy o kontakt na adres digitalimagination@upc.pl, abyśmy mogli razem z Tobą wypracować satysfakcjonujące rozwiązanie.

  • Moje rozwiązanie było na stronie, ale zniknęło. Jak to się stało?

    Może to być spowodowane kwestiami technicznymi lub wątpliwościami, które narodziły się względem Twojego zgłoszenia. Prosimy o jak najszybszy kontakt na adres digitalimagination@upc.pl, a na pewno się tym zajmiemy.

  • Dlaczego moje zgłoszenie rozwiązania zostało odrzucone?

    Jeśli nie jesteś pewien, dlaczego Twoje zgłoszenie zostało odrzucone, sprawdź kryteria zgłoszenia do programu. Jeśli masz konkretne pytanie dotyczące tego, czy Twoje rozwiązanie kwalifikuje się do programu, skontaktuj się z nami, pisząc na adres digitalimagination@upc.pl.

  • Nie mogę załadować zdjęcia – dlaczego?

    Zdjęcie jest prawdopodobnie w niewłaściwym formacie lub jest zbyt duże. Prosimy o przestrzeganie następujących wymogów: * Typ pliku (rozszerzenie): JPG, JPEG lub PNG * Maksymalne wymiary zdjęcia: 1024px * Maksymalny rozmiar pliku: 2 MB

  • Dlaczego nie mogę odtworzyć mojego pliku wideo?

    Jeśli nie można odtworzyć Twojego pliku wideo, sprawdź, czy wprowadzony link do strony jest prawidłowy.

GŁOSOWANIE

  • Jak często mogę głosować?

    * W głosowaniu na wyzwania społeczne, które są według Ciebie istotne dla polskiego społeczeństwa, można głosować na kilka wyzwań.

    * Głosując na zwycięzców spośród sześciu finalistów można oddać tylko jeden głos na danego uczestnika.

  • Jaki jest cel głosowania?

    Faza 1 głosowania: Organizatorzy poprosili uznanych ekspertów o wybranie sześciu wyzwań społecznych, przed którymi stoją dziś Polacy. Zależy nam również, aby poznać głos opinii publicznej, dlatego zwrócimy się do polskich obywateli z prośbą o zagłosowanie na 3 najważniejsze według nich wyzwania, którym należy sprostać, aby poprawić jakość życia Polaków. Głosowanie rozpocznie się 30 maja 2017 roku i potrwa do 12 czerwca 2017 roku. Odwiedź naszą stronę, aby poznać najświeższe informacje oraz wyniki głosowania.

    Faza 2 głosowania: po wybraniu przez jury sześciu innowatorów lub przedsiębiorców, którzy zaprezentują swoje rozwiązania dla trzech wyłonionych wyzwań społecznych, poprosimy opinię publiczną o ponowne głosowanie, tym razem nanajlepsze ich zdaniem rozwiązania. Głosowanie rozpocznie się 13 listopad 2017 roku i potrwa do 20 listopad 2017 roku. Odwiedź naszą stronę, aby poznać najświeższe informacje oraz wyniki głosowania. Uczestnik, który uzyska największą liczbę głosów w głosowaniu internautów zdobędzie „dziką kartę” i zostanie automatycznie zakwalifikowany do jednej z trzech nagród. Zaprezentuje on swoje rozwiązanie przed jury w trakcie finałowej gali, aby jurorzy mogli zdecydować, którą nagrodę mu przyznać.

FINALIŚCI

  • Kto wyłoni sześć rozwiązań, które dotrwają do finału konkursu?

    Wszystkie zgłoszenia będą oceniane przez jury, które wybierze sześciu finalistów, dając im tym samym możliwość zaprezentowania swoich rozwiązań w trakcie gali finałowej. Jeden z nich, dzięki “dzikiej karcie”, trafi bezpośrednio do pierwszej trójki finalistów.

  • Skąd dowiem się, że dostałem się do finału?

    Wszyscy uczestnicy otrzymają wiadomość z informacją na temat wyłonionych finalistów, dlatego proszę spodziewać się maila od organizatorów. Jeśli nie otrzymasz takiego maila do 22 listopad 2017 roku, prosimy o kontakt pod adresem digitalimagination@upc.pl.

  • Co należy zrobić w przypadku otrzymania maila z informacją o zakwalifikowaniu się do finału?

    Warsztat: w trakcie jednodniowego warsztatu razem z pozostałą piątką finalistów przyjrzysz się wyzwaniom społecznym, dla których próbujecie znaleźć rozwiązanie, a także spotkasz się z zespołem mentorów, którzy pomogą Ci rozwinąć Twoje rozwiązanie, przeanalizować jego mocne i słabe strony oraz usprawnić je przed finałową prezentacją. Organizatorzy skontaktują się z Tobą, aby poinformować Cię o miejscu i dacie warsztatu.

    Faza rozwoju: po warsztacie każdy z uczestników weźmie udział w 4-tygodniowej fazie rozwojowej, aby dalej pracować nad swoimi rozwiązaniami:

    Każdy zespół otrzyma wytyczne dotyczące finałowej prezentacji.

    Każdy finalista będzie musiał wypromować swoje rozwiązanie oraz drogę od momentu dostania się do finału aż do finałowej prezentacji. Dokumentując tę drogę i dzieląc się tym doświadczeniem, poszerzą oni grono swoich odbiorców, a co za tym idzie – osób, które mogą zagłosować na ich rozwiązanie.

    Wydarzenie finałowe: Osoby, które znajdą się wśród sześciu finalistów będą miały możliwość zaprezentowania swojego rozwiązania w trakcie końcowego wydarzenia.

  • Promocja rozwiązania online

    Zachęcamy wszystkich finalistów do promowania w Internecie swojego rozwiązania oraz informacji na temat uczestnictwa w programie przy wykorzystaniu mediów społecznościowych, które najcelniej trafiają według nich do ich grupy docelowej. Organizatorzy zwrócą się do finalistów o dane na temat ich profili w mediach społecznościowych, aby móc je odwiedzać i udostępniać zamieszczone na nich posty, dając im możliwość zyskania jeszcze większej rzeszy fanów. Aby móc śledzić wszelkie działania związane z tą kampanią, poprosimy Cię o dopisywanie #DigitalImaginationChallenge do każdego posta w mediach społecznościowych.

  • Czy organizatorzy pokryją koszty uczestnictwa finalistów w finałowym wydarzeniu?

    Organizatorzy skontaktują się z każdym z finałowych zespołów w celu omówienia kwestii podróży i zakwaterowania.

WYBÓR ZWYCIĘZCÓW

  • Jak wygląda proces oceny finalistów?

    Wybierając zwycięzcę programu, jurorzy zastosują te same kryteria, którymi kierowali się przy wyborze finalistów. Wezmą także pod uwagę, jak bardzo przekonująca jest prezentacja danego rozwiązania. Ponadto, rozważą, które z końcowych rozwiązań ma według nich największy potencjał na zwiększenie skali biznesu. Jury oraz internauci w Polsce zadecydują o tym, kto wygra konkurs. Wybierając szóstkę finalistów jurorzy wezmą pod uwagę oddane przez opinię publiczną głosy.

  • Masz inne pytania?

    Jeśli nie znalazłeś powyżej odpowiedzi na Twoje pytanie, skontaktuj się z nami pod adresem digitalimagination@upc.pl. Zespół Digital Imagination Challenge z radością Ci pomoże.