Wyzwanie społęczne: Smart living

BillTech – zapomnij o rachunkach

Krótko opisz swoje rozwiązanie/produkt:

BillTech pozwala klientom indywidualnym oraz małym biznesom zautomatyzować płatności faktur i rachunków. Dzięki automatycznemu importowaniu i rozczytywaniu wiadomości email i e-faktur, BillTech w zaledwie 30 sekund pozwala zebrać wszystkie rachunki w jednym miejscu. Następnie, korzystając z karty płatniczej można opłacić jednym kliknięciem wszystkie faktury za jednym razem lub ustawić płatności automatyczne. Platforma jest dostępna w formie responsywnej aplikacji webowej, a także gotowa do udostępnienia za pośrednictwem API czy whitelabel.

W jaki sposób Twoje rozwiązanie/produkt stanowi odpowiedź na wybrane wyzwanie społeczne?

Według badań TNS Polska, aż 46% Polaków przyznaje, że nie płaci swoich rachunków na czas, a głównym tego powodem jest po prostu zapominanie o płatnościach. Co miesiąc odbieramy 5-6 rachunków, każdy z nich na inną wartość oraz z inną datą płatności, a ich przypadkowe nieopłacenie obarczone jest karami pieniężnymi lub odcięciami serwisu. Nikt nie lubi płacenia rachunków, to przykry obowiązek. Jesteśmy dziś wszyscy wyjątkowo zabiegani i zestresowani bardziej niż kiedykolwiek. Dziwi nas, dlaczego wciąż musimy pamiętać o tak błahych i bezproduktywnych rzeczach jak opłacanie rachunków. Budując BillTech wyrażamy nasze pragnienie, aby ludzie mieli więcej czasu dla tych, którzy są dla nich ważni i aby mogli skupić się na rzeczach, które naprawdę kochają robić! BillTech doskonale odnajduje się w swojej roli – daje pełną kontrolę nad opłatami i spokój ducha, że wszystkie rachunki zostaną opłacone na czas.

Co cię zainspirowało i dlaczego postanowiłaś/eś zająć się akurat tym wyzwaniem społecznym?

Płacenie rachunków było zawsze naszą piętą achillesową. Ciągłe ponaglenia, każda faktura z innym terminem płatności, część z nich papierowa, część elektroniczna… Miarka przebrała się na początku 2017, kiedy zaraz po powrocie do domu z sylwestra szef Jędrzeja potrzebował szybkiej pomocy z prezentacją i nagle… prąd odcięty, a laptop rozładowany. Jędrzej myślał, że zapłacił Bartosz, Bartosz myślał, że zapłacił Jędrzej. Dopiero kilka dni później, już po uregulowaniu rachunku i kary, prąd został ponownie podłączony. Nie dość, że cała lodówka się rozmroziła, to jeszcze ta mina szefa po powrocie do pracy. Właśnie tak powstał pomysł na BillTech. Postanowiliśmy odejść z pracy, aby w końcu zautomatyzować czynność, która już od dawna powinna być zautomatyzowana. Zespół rozpoczął pracę nad produktem na początku 2017 roku i wziął udział w akceleratorze Google Launchpad oraz HugeThing, współorganizowanym przez Alior Bank. W czerwcu BillTech pozyskał pierwsze 200 tys. finansowania w ramach akceleratora. Celem zespołu na najbliższe miesiące jest bliska współpraca z bankami oraz wystawcami masowych płatności (np. dostawcy mediów) oraz pozyskanie znaczącej liczby użytkowników. W następnej kolejności planowana jest ekspansja na rynki CEE, gdzie struktura rynku i infrastruktury płatności za rachunki jest bardzo podobna do polskiej.

Proszę opisać technologię wykorzystaną do opracowania swojego rozwiązania/produktu

BillTech jest responsywną aplikacją webową zbudowaną z wykorzystaniem Java i AngularJR. Aplikacja mocno wykorzystuje ekosystem Google, Amazon i Heroku.

Opisz swój projekt jednym słowem

Spokój ducha

Jaka jest jedna, najbardziej ekscytująca cecha Twojego projektu?

BillTech dzięki unikalnemu połączeniu technologii potrafi automatycznie rozpoznawać e-faktury, które przychodzą na skrzynkę mailową. W efekcie w 30 sekund po podłączeniu skrzynki użytkownik widzi wszystko przejrzyście w jednym miejscu.