Wyzwanie społęczne: Smart living

Outlet Spożywczy

Krótko opisz swoje rozwiązanie/produkt:

Opis procesu korzystania z platformy Outletu Spożywczego

Opcja 1.

Producent żywności
(hurtownie żywności, firma logistyczna, producent żywności, sklep spożywczy)
Po bezpłatnej rejestracji na platformie, producent eksportuje listy produktów spożywczych przeznaczonych do sprzedaży, segreguje je według ilości, rodzaju i terminu ważności. Następnie konfiguruje odpowiednią dla towaru ofertę logistyczną.

Odbiorca żywności
(restauracja, firma cateringowa, stołówka szkolna lub szpitalna, sklep spożywczy, zakład pracy)
Po bezpłatnej rejestracji na platformie, odbiorca dokonuje zakupu artykułów dostępnych na stronie (nawet do 60% taniej), a następnie ustala szczegóły dostawy.

Opcja 2.

W przypadku, kiedy producent nie znajdzie odbiorcy swoich artykułów do określonego terminu, może przekazać je do Organizacji Pożytku Publicznego. Odbiór i transport żywności do OPP są darmowe, a dokumentacja przekazania towaru jest automatycznie generowana na stronie Outletu Spożywczego.

Platforma na podstawie wcześniejszych zakupów i zapytań, rozpoznaje preferencje odbiorcy i proponuje odpowiednie produkty. Co więcej, odbiorca może zamówić potrzebne mu w danej chwili produkty, a Outlet Spożywczy podejmie próby znalezienia producenta, który je dostarczy.

Platforma prowadzi zaawansowane statystyki dotyczące ilości towarów sprzedanych/zakupionych/przekazanych przez producenta/odbiorcę, na których bazie tworzone będą cykliczne raporty, udostępniane zainteresowanym użytkownikom platformy.

Platforma internetowa zapewniająca wspólne korzyści dla producentów i odbiorców artykułów spożywczych oraz dla Organizacji Pożytku Publicznego.

W jaki sposób Twoje rozwiązanie/produkt stanowi odpowiedź na wybrane wyzwanie społeczne?

Korzyści dla producentów
• zwrot do 23% VAT,
• wliczenie kosztów wytworzenia lub wartości produktów przekazanych na rzecz OPP do kosztów uzyskania przychodu,
• koniec problemów z niesprzedanym towarem,
• brak kosztów utylizacji,
• minimalizacja strat,
• dodanie produktów na platformę Outletu Spożywczego jest darmowe,
• łatwe eksportowanie list magazynowych z programu SAP,
• opłata za sukces — prowizja od wartości transakcji,
• automatyczne generowanie dokumentów,
• darmowy odbiór i transport do Organizacji Pożytku Publicznego,
• Społeczna Odpowiedzialność Biznesu.

Korzyści dla odbiorców
• nawet do 60% tańsze, pełnowartościowe produkty spożywcze,
• możliwość wyboru formy transportu (odbiór osobisty, transport producenta, kurier, Raben Fresh Logistic)
• aplikacja mobilna ułatwiająca składanie zamówień,
• zdobywanie produktów na życzenie klienta,
• duży wybór kontrahentów,
• możliwość oferowania więcej za mniej, np. w ramach promocji w sklepie.

Korzyści dla Organizacji Pożytku Publicznego
• stałe dostawy produktów od producentów,
• partnerstwo dużych firm produkcyjnych i logistycznych.

Co cię zainspirowało i dlaczego postanowiłaś/eś zająć się akurat tym wyzwaniem społecznym?

Moja mama prowadziła małą hurtownię spożywczą. Często jak czegoś nie udało jej się sprzedać przynosiła do domu z bardzo krótką datą ważności. Zrozumiałem, że analogiczne problemy mają też duże hurtownie spożywcze jak i producenci żywności. W dobie rewolucji internetowej grzechem jest wyrzucanie takiej ilości żywności. Jest bardzo dużo podmiotów gospodarczych, które bardzo chętnie kupią żywność z krótszą datą w okazyjnej cenie.

Proszę opisać technologię wykorzystaną do opracowania swojego rozwiązania/produktu

Outlet Spożywczy to innowacyjna e-usługa stanowiącą innowacyjne narzędzie
organizacji działań sprzedażowych w zakresie obrotu artykułami spożywczymi o kończącym się terminie przydatności do spożycia.

Składa się ona z następujących modułów:

1) Moduł giełdy żywności, pozwalający na zamieszczanie produktów spożywczych przeznaczonych do sprzedaży, klasyfikowanych według określonych kryteriów. Moduł umożliwia również dostosowanie oferty do indywidualnych potrzeb użytkowników na podstawie automatycznych analiz historii działania zarejestrowanych odbiorców e-usługi.

2) Moduł CSR umożliwiający przekazanie danego produktu do wybranej organizacji, instytucji czy Banku Żywności. W ramach modułu użytkownicy portalu mogą propagować działanie przedsiębiorstw zgodnie z koncepcją odpowiedzialności społecznej podmiotów biznesowych.

3) Moduł logistyczny umożliwiający automatyczne przyporządkowanie odpowiedniej oferty logistycznej adekwatnej do wymagań danego produktu stanowiącego przedmiot transportu.

4) Moduł zarządzania dokumentacją mający za zadanie automatyczne wprowadzanie formularzy i wypełnianie pozycji w dokumentach koniecznych dla przekazania darmowej żywności wskazanym instytucjom. Przedsięwzięcie jest innowacją produktową na skalę krajową. Serwis jest świadczony w sposób zautomatyzowany przez użyciu technologii informacyjnych. Projekt skierowany jest do dwóch grup docelowych: producentów spożywczych oraz klientów.

Opisz swój projekt jednym słowem

Naprawianie_swiata

Jaka jest jedna, najbardziej ekscytująca cecha Twojego projektu?

Najbardziej eksytującą cechą naszego projektu jest to, że realnie przyczyniamy się do zmniejszenia ilośći marnowanego jedzenia. Niesprzedaną żywność pomagamy przekazać do OPP, wypełniamy wszelką dokumantację, zamawiamy transport i pomagamy odzyskać VAT z tytułu darowizny. Są to olbrzymie ilości jedzenia. Ponadto pokazujemy firmom, że mądre gospodarowanie żywnością i pomoc jest korzystna nie tylko wizerunkowo ale i ekonomicznie,