Wyzwanie społęczne: Smart living

Runvido

Krótko opisz swoje rozwiązanie/produkt:

Runvido to platforma – aplikacja na urządzenia mobilne, dzięki której obrazy zaczynają do nas przemawiać. Jak to działa? Użytkownik nagrywa krótki film, którego jednym z kadrów może lecz nie musi być zdjęcie mające stać się odbiornikiem danych. Po przyłożeniu smartfona z uruchomioną aplikacją Runvido, nasz smartfon odczytuje film zapisany wcześniej (za pomocą tej samej aplikacji) na wydrukowanych zdjęciach czy obrazach. Działanie tego rozwiązania obrazuje następująca prezentacja: http://bit.ly/2wul1el
Pod linkiem http://bit.ly/2i6j7v6 znajduje się finałowa prezentacja naszej aplikacji Runvido podczas Wolves Summit w Warszawie w dniu 10.10.2017
Tu natomiast znajduje się prezentacja aplikacji w Power Point-> http://bit.ly/2yjzF99

W jaki sposób Twoje rozwiązanie/produkt stanowi odpowiedź na wybrane wyzwanie społeczne?

Znaleźliśmy rozwiązanie, które umożliwia rozszerzenie informacji, pokazanie instrukcji, wytycznych na krótkim filmie, w bardziej przystępny sposób. Obecnie za pomocą smartfona zbliżonego do plotera możemy zaprezentować naszym pracownikom działanie tej maszyny, zwrócić uwagę na pojawiające się awarie czy pomóc zrozumieć proces od kliknięcia na ekranie monitora do gotowego wydruku. To tylko możliwe działanie instruktażowe Runvido. Dodatkowo, w miejscach, gdzie pracujemy zastosowaliśmy działanie informacyjne naszej aplikacji – od teraz obraz na ścianie nie jest tylko dekoracją, ale tłumaczy, co znajduje się w danym pomieszczeniu, w jakich godzinach można z niego korzystać, jakie sprzęty zawiera (np. projektor –też z Runvido), ekspres do kawy informuje jak przygotować dowolny napój, itd. Co ważne, Runvido pomaga również rozwiązać problem jasności przekazów reklamowych – łatwiej jest wytłumaczyć, pokazać produkt dzięki filmom niż słowami czy statycznymi zdjęciami. Do roll-upa widocznego na wydarzeniach publicznych przypisaliśmy film prezentujący naszą firmę. Wykorzystanie aplikacji jest bardzo szerokie i ogranicza je tylko nasza wyobraźnia. Co ważne, do korzystania z aplikacji potrzebny jest wyłącznie nasz smartfon – działa bez QR kodów, bluetootha, NFC i naszym głównym celem jest, by stał się powszechnym narzędziem używanym na całym świecie do odczytywania wszelkiego typu informacji w przestrzeni publicznej (przystanki autobusowe, sklepy, muzea, firmy, produkty,itd.)

Co cię zainspirowało i dlaczego postanowiłaś/eś zająć się akurat tym wyzwaniem społecznym?

Problem, jaki zaobserwowaliśmy koncentruje się na dwóch kwestiach – 1. skomplikowania przekazywanych informacji (np. żeby zrozumieć pracę inhalatora i znać jego obsługę musimy przeczytać długą, nierzadko skomplikowaną instrukcję) oraz 2. ograniczenia ilości informacji możliwych do przekazania na statycznym obrazie (np. na jednej ulotce A5 firma może przedstawić – za pomocą zdjęć lub słów tylko asortyment swoich urządzeń, ale nie zaprezentuje ich funkcjonowania).
Kiedyś, szkoląc naszych pracowników, natrafiliśmy na problem nieskutecznego przekazywania wiadomości czy informacji trudnych do opisania. Były one zbyt skomplikowane do odczytania i zapamiętania przez odbiorców. Nie mieściły się na 1 stronie, pracownik musiałby przeczytać ich kilkanaście, by zrozumieć sedno informacji, które chcemy przekazać.
Dodatkowo, zmagaliśmy się z problemem prezentacji naszej oferty klientom na jednej ulotce, roll-upie czy nawet w katalogu. Wszelkie informacje przekazywane za pomocą statycznego obrazu miały bowiem ograniczony zakres – nie były interaktywne. Zdjęcie nie pokazywało naszej szybkości druku, sprawności organizacji procesu realizacji zamówienia. Do czasu..

Proszę opisać technologię wykorzystaną do opracowania swojego rozwiązania/produktu

Działanie aplikacji oparte jest o nowe technologie, a dokładnie o AR (Augmented Reality – czyli Rzeczywistość Rozszerzoną). Rzeczywistość rozszerzona to obszar informatyki zajmujący się łączeniem świata realnego z elementami wirtualnymi, wygenerowanymi przy użyciu grafiki komputerowej. Główny potencjał edukacji opartej na rozszerzonej rzeczywistości tkwi w metodzie AR – nakładaniu informacji generowanych komputerowo na rzeczywiste obiekty oraz pracy na wirtualnych obiektach w rzeczywistym otoczeniu. Pozwala to na edukację nieomal „namacalną”, spektakularną oraz oddziałującą na wszystkie zmysły, które uczestniczą w procesie uczenia się.
Ronald Azuma definiuje AR jako system łączący w sobie świat realny oraz rzeczywistość wirtualną, interaktywny w czasie rzeczywistym, umożliwiający swobodę ruchów w trzech wymiarach. Rzeczywistość rozszerzona nie tworzy nowego, w pełni wirtualnego trójwymiarowego świata, lecz „uzupełnia” świat rzeczywisty (który oczywiście nie ulega zmianie) o nowe obrazy lub informacje (wirtualną powłokę). Może to być uzupełnienie w formie prostej informacji (nazwy ulic, informacje nawigacyjne) lub rozszerzenie oparte na skomplikowanych obiektach fotorealistycznych, które wtapiają się w świat realny i tworzą z nim całość (np. w przypadku rekonstrukcji zniszczonych historycznych budynków, symulacji militarnych- R. Azuma, Tracking Requirements for Augmented Reality, „Communications of the ACM” 1993, nr 36 (7). ).

Opisz swój projekt jednym słowem

Magia

Jaka jest jedna, najbardziej ekscytująca cecha Twojego projektu?

Główną przewagą konkurencyjną aplikacji Runvido jest to, że przekształca ona obraz statyczny w dynamiczny film, bez użycia innego odbiornika danych. Nie wymaga też dodatkowej technologii, jak: NFC, bluetooth, kod QR, wchodzenia w linki czy strony www. Jest uniwersalna, może być wykorzystywana w celach informacyjnych, instruktażowych i marketingowych przez każde przedsiębiorstwo, instytucję, korporację.